nov 082015
 

Bij een huisstijl is een logo doorgaans een belangrijk onderdeel.
Geregeld heb ik mij met ondernemers gebogen over hun logo.
Afgelopen week kwam het onderwerp meermalen aan de orde.
Aanleiding om wat focus punten te beschrijven die altijd gelden
bij het uitwerken van een logo.

  • Lettertype. Vaak is het lettertype al uitgezocht. Het heeft dan een karakter dat aansprekend is voor de persoon die het gekozen heeft. Vergeet niet om ook te kijken of de tekst leesbaar blijft als het logo in een bescheiden formaat wordt afgedrukt. Wordt de boodschap nog steeds overgebracht?
  • Kleuren. Alle kleurcombinaties en licht/donker varianten zijn mogelijk. Bij iedere organisatie past iets anders. Vaak weet de persoon die het logo gaat gebruiken precies wat hij of zij mooi vindt. Over smaak valt niet te twisten, toch is het raadzaam om de contrastwerking en de helderheid te toetsen. Kijk of ieder element echt goed leesbaar en herkenbaar blijft. En hoe werkt het het logo als het in een klein formaat wordt toegepast?
  • Vormen. Hier komen de vragen zoals bij het lettertype en de kleuren samen. De totale vorm moet zo helder zijn dat de boodschap ook in een compact formaat in één oogopslag doordringt.

Deze tips helpen je als ondernemer wellicht om de gewenste kracht in jouw logo te krijgen. Soms is het wijzigen van een nuance al genoeg.
Als je wilt kan Caren Communiation met jou van gedachten wisselen hoe jouw boodschap in één beeld te vatten.

 

Sorry, the comment form is closed at this time.