mrt 172015
 

Tijdens gesprekken met klanten komt ook de social media en het adverteren aan de orde.
Daarin heeft iedereen hetzelfde doel. Gevonden worden!
Dit doel levert vragen op:
Hoeveel tijd kost het om nieuws te verzinnen?
Wanneer moet ik daar aan toe komen?
En waar haal ik de ideen vandaan?

Of je nu kiest voor twitter, facebook of adwords, een content kalender is mijn instrument om het makkelijker te maken:

  • stap 1. Neem een moment om op rij te zetten wat je komende weken of maanden gaat doen.
    (Ben je klant, dan kan ik jouw ideeën op rij zetten)
  • stap 2. Maak vervolgens diverse berichten daarover.
  • stap 3. Plaats je berichten in de planner van de media die je gaat inzetten.

Het resultaat is dat op door jou gewenste datum steeds een nieuw bericht verschijnt. In een korte aaneengesloten periode kun je zo een heel tijdvak vooruit.

En dan wordt het invullen van je content kalender eenvoudig.

  • twitter: een bericht van ca 100-120 tekens plus een link tot max. 140 tekens
  • facebook: zorg voor afwisseling: typ zelf iets, plaats een foto, of deel een bestaand bericht
  • adwords: hier pas je het stappenplan als volgt toe:
    1) Het op rij zetten van de juiste zoekwoorden die passen bij de activiteiten die jij de komende tijd gaat doen.
    2) Maak vervolgens diverse campagnes.
    3) Plaats je advertenties in adwords.

Meer tips over twitter, facebook en adwords heb ik gedeeld op www.facebook.com/carencommunication.

Sorry, the comment form is closed at this time.